ترفند های عالی برای رهایی از حال بد و انرژی منفی

همانطور که همه ما میدانیم اکثر آدم هاي‌ قرن 21 امروز با مشغله هاي‌ فراوانی مواجه هستند . درست اسـت کـه ابزار و وسایلی طی چند دهه اخیر برای اسانی ما بـه وجود آمده ولی از طرفی دیگر مشغله هاي‌ فکری ، مالی ،عاطفی و روابط نسبت بـه گذشته بیشتر شده دراین پست قصد داریم چند ترفند کابردی و آسان را برای شـما جمع بندی کنیم تا حال بد تان در 15 دقیقه بـه حال خوب تغییر کند.

1-دوش بگیرید

دوش گرفتن در 15 دقیقه بدون هیچ گونه صحبتی و قرار گرفتن در آب و پاک شدن سینوس ها و ریه ها و انرژی گرفتن برای یک حس بهتر یک پیشنهاد ساده اسـت مخصوصا وقتی این دوش گرفتن بعد از یک خواب دل چسب باشد.

2-حرکات کششی انجام دهید

انجام حرکات کششی هرروز قدرت کشش را بیشتر میکند تعداد زیادی از تنش ها را از بین می‌برد انجام یوگا هم بسیار مفید اسـت حرکات کششی بـه جریان خون کمک میکند از این رو حالتان بهتر میشود.

3-غذا مورد علاقه تان را بخورید

استفاده از نوشیدنی هاي‌ مورد علاقه و بعضی از غذاها بـه شـما لذت کوچکی می‌دهد.

4- در نور آفتاب پیاده روی کنید

کمبود تابش نور خورشید باعث کمبود ویتامین d و افسردگی می‌شود، بـه خصوص در زمستان روی خلق و خو تأثیر منفی میگذارد. اگر شـما تمام طول روز را زیر نور مصنوعی باشید، سطح انرژی خودرا پایین آورده و بـه خلق و خوی خود آسیب زده اید.

ترفند های عالی برای رهایی از حال بد و انرژی منفی

5-به موسیقی آرام گوش کنید

گوش دادن بـه موسیقی مورد علاقه موسیقی مورد علاقه خودرا پیدا کنید و ان را گوش کنید و حتی با ان برقصید. موسیقی تاثیر شدیدی روی خلق و خو می‌گذارد.

6-با نزدیک ترین دوست تان تماس برقرار کنید

تلفن کردن یا دیدن دوست صمیمی و صحبت کردن در مورد اتفاق هاي‌ اخیر یا چیزهایی کـه در ذهنت ان اسـت، روحیه ي شـما را بالا میبرد.

7-قدم بزنید

داشتن پیاده روی هاي‌ کوتاه بـه جریان خون کمک میکند و باعث میشود حال شـما بهتر شود.

8-یک شمع روشن کنید

شاید باور نکنید اما نگاه کردن بـه نور خیره کننده شمع میتواند بـه سادگی حال بد شـما را التیام ببخشد.

9- به رنگ سبز بنگرید

نگاه کردن بـه رنگ سبز میتواند خلق و خوی شـما را عوض کند. اگر بـه جنگلی سبز دسترسی دارید کـه فرد خوش شانسی هستید اگر ندارید، خیره شدن بـه یک دیوار سبز رنگ، گیاهان و یا هر چیز سبز رنگی میتواند حالتان را خوب کند.

10رویا پردازی کنید

زمانی کـه شـما موفقیت خودرا تجسم کرده یا بـه خوشبختی تان فکر میکنید، حس بهتری خواهید داشت. اینکار ذهن شـما را از شک و ناراحتی و هر گونه حال بد دور کرده ودر وضعیت روانی بهتری قرار میدهد.

11-جویدن آدامس

وقتی آدامس می جوید، خلق و خوی شـما بـه یک‌باره ناپدید میشود. شاید این راه حلی موقتی باشد اما وقتی بـه راهکاری سریع احتیاج دارید، روشی فوق العاده در معرض و آسان اسـت.

12-استشمام گیاه اسطوخدوس یا پرتقال

عطرهایی با اسانس اسطوخدوس یا پرتقال بـه شـما این امکان را می‌دهند تا احساس خوبی داشته باشید. این اسانس هاي‌ ضروری را خریداری کرده و با خود همراه داشته باشید تا ببینید چگونه در تغییر حال بد شـما موثر خواهند بود.

13-شکرگذاری ب جای بیاورید

هر زمان کـه حال بد بر شـما مستولی میشود سعی کنید بر داشته هایتان تمرکز نمایید. هر انچه کـه دارید هرچند کوچک باشد لایق سپاس و شکرگزاری اسـت. داشته هایتان را کوچک و بی ارزش نشمارید.

14-لباستان را عوض کنید

لباس پوشیدن می‌تواند مانند یک ترفند عمل کند. اگر سعی کنید لباس هاي‌ مورد علاقه خودرا بپوشید علاوه بر شیک شدن میتواند حس خوبی بـه دنبال داشته باشد.

15-انجام مدیتیشن

شـما میتوانید دعا کردن و یا مدیتیشن را امتحان کنید. هردو میتوانند افکار منفی را از ذهن شـما پاک کرده و آرامش را برایتان بـه دنبال داشته باشند.

16-ماساژ بگیرید

اگر دوستی دارید کـه می‌تواند شانه هاي‌ شـما را ماساژ دهد کـه بسیار فرد خوش شانسی هستید. در غیر این صورت بـه سراغ صندلی هاي‌ ماساژ رفته و 5 دقیقه ماساژ بگیرید. پس از ان شاید تعجب کنید کـه چه قدر حالتان بهتر شده اسـت.

17-کاری که انجام میدهید را دوست داشته باشید

پیدا کردن کاری کـه در ان بسیار خبره هستید اصلا کار سختی نیست. هرچه بیشتر در زندگی موفق شوید، اعتماد بـه نفس بالاتری پیدا خواهید کرد. حتی اگر موفقیت تان کوچک هم باشد بازهم موفقیت حساب می‌شود.

این موفقیت ها باعث می‌شوند شـما همیشه شاد باشید. دفعه بعد کـه احساس بدی داشتید سعی کنید فورا بـه سراغ کاری بروید کـه در ان فوق العاده هستید.

18-حیوان خانگی داشته باشید

سگ یا دیگر حیوانات خانگی می‌توانند بلافاصله استرس و تنش را کاهش دهند. دوست داشتن و عشق ورزیدن بـه آن ها، فورا حالتان را خوب میکند.

19-سعی کنید تنها باشید

همیشه نباید اطراف کسی باشید. گاهی اوقات با خود خلوت کنید تا با افکارتان تنها باشید و تمرکز کنید. این مورد می‌تواند بسیار شگفت انگیز باشد بـه شرطی کـه افراطی در ان نکنید.

ترفند های عالی برای رهایی از حال بد و انرژی منفی

20-به دیگران محبت کنید

هنگامی کـه بـه دیگران کمک می‌کنید درحالیکه انها در وضعیت سخت تری نسبت بـه شـما قراردارند، غیر ممکن اسـت حالتان التیام پیدا نکند.

21-از چیز های کوچک لذت ببرید

برخی اوقات شـما موفقیت هاي‌ بزرگی در زندگی دارید و گاهی نیز موفقیت هایي کوچک کسب می‌کنید. شـما باید حتی از پیروزی هاي‌ کوچک تان نیز لذت ببرید. یاد بگیرید از هر چیز کوچک و بزرگی بـه یک اندازه لذت ببرید تا زندگی شادتری داشته باشید.

در مورد حال خوب و حال بد می‌توان نظریه ها و تئوری هاي‌ فراوانی آورد اما این را بدانید کـه خودتان بهتر هرکسی دیگر خودتان را میشناسید.

شاید مواردی کـه در بالا گفته شد هیچکدام بـه کار شـما نیاید اما خودتان بهتر می‌دانید کـه چه چیزی حس و حال شـما رو خوب میکند همان را انجام دهید قطعا نتیجه خیلی خوبی خواهید گرفت.

 

منبع: irannaz.com

--------------------------------

درباره کلینیک

اولین مرکز درمان سوء مصرف مواد با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان

کلینیک ترک اعتیاد پویان (سال تاسیس : 1385 )

دکتر سیده زهرا پیرو نذیری

ساعت کار صبح ها 9 الی 13 و عصر ها 17 الی 21

آدرس : رشت - خیابان مطهری - بین مسجد چهار برادران و سه راه حاجی آباد - ساختمان حکمت - طبقه 2

تلفن : 33330485 013 - 33341501 013

پست الکترونیک :این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
اینستاگرام : instagram.com/pooyan_clinic

----------------